Самоосвіта

 Тема: «Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми  дошкільного віку»

Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти казкотерапії.

Завдання:

· Розвиток мови за допомогою переказів, оповідань від третьої особи, спільного розповідання і розповідання по колу, а також твори власних казок.

· Виявлення творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку.

· Зниження рівня агресивності і тривожності.

· Розвиток комунікативних здібностей.

· Навчання подолання страхів і труднощів.

· Розвиток здатності до грамотного вираження емоцій.

· Створення стійкого зв`язку між дитиною, батьком і педагогом.

· Створення умов для впровадження казкотерапі в закладі дошкільної освіти.

Актуальність:

Кожна казка – це ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже, і їхніх дій щодо розв’язання певних завдань. Казкові проблеми та способи їх вирішення, що подаються, хай навіть і гіперболізовано, сприяють вихованню певних рис характеру, підготовці дитини до сприймання світу. Занурюючись у казковий світ, дитина зазирає у глибини своєї душі, вчиться оволодівати цим підсвідомим простором. Повернувшись із казкової подорожі до реального світу, вона почувається впевненіше, починає усвідомлювати власну спроможність упоратися з очікуваними труднощами.

Для дітей дошкільного віку характерним є емоційно-чуттєве сприйняття світу, а важлива для дитини інформація краще засвоюється через яскраві образи. Саме тому, такий метод психотерапії як казкотерапія вважають найбільш вдалим та ефективним під час роботи із емоційними та поведінковими порушеннями у дітей. Саме психотерапевтичні казки дають змогу дитині побороти власні страхи, тривожність, виправити негативні риси характеру. А ще вони допомагають дітям засвоювати загальноприйняті морально-етичні норми і вчити соціально прийнятним способам виявлення власних емоцій.

Безперечно, саме у дошкільні роки життя дитини казки є неодмінною складовою її світу і чудовим інструментом психотерапії. Педагогам,

психологам і батькам варто пам’ятати, що від виявлення проблем дитини і вчасно наданої допомоги залежить її подальший розвиток. І тут саме казко терапія якнайкраще допоможе скоригувати поведінку дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити правильні цінності та розкрити творчий потенціал.






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План самоосвіти вихователя

                     Болтнєвої Юлії Віталіївни

на 2021- 2022 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                           Тема: «Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми старшого дошкільного віку»

Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності   вихователя щодо впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти казкотерапії.

Завдання:

·        Розвиток мови за допомогою переказів, оповідань від третьої особи, спільного розповідання і розповідання по колу, а також твори власних казок.

·        Виявлення творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку.

·        Зниження рівня агресивності і тривожності.

·        Розвиток комунікативних здібностей.

·        Навчання подолання страхів і труднощів.

·        Розвиток здатності до грамотного вираження емоцій.

·        Створення стійкого зв`язку між дитиною, батьком і педагогом.

·        Створення умов для впровадження казкотерапі в закладі дошкільної освіти.

Актуальність:

Кожна казка – це ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже, і їхніх дій щодо розв’язання певних завдань. Казкові проблеми та способи їх вирішення, що подаються, хай навіть і гіперболізовано, сприяють вихованню певних рис характеру, підготовці дитини до сприймання світу. Занурюючись у казковий світ, дитина зазирає у глибини своєї душі, вчиться оволодівати цим підсвідомим простором. Повернувшись із казкової подорожі до реального світу, вона почувається впевненіше, починає усвідомлювати власну спроможність упоратися з очікуваними труднощами.

Для дітей дошкільного віку характерним є емоційно-чуттєве сприйняття світу, а важлива для дитини інформація краще засвоюється через яскраві образи.  Саме тому, такий метод психотерапії як казкотерапія вважають найбільш вдалим та ефективним під час роботи із емоційними та поведінковими порушеннями у дітей. Саме психотерапевтичні казки дають змогу дитині побороти власні страхи, тривожність, виправити негативні риси характеру. А ще вони допомагають дітям засвоювати загальноприйняті морально-етичні норми і вчити соціально прийнятним способам виявлення власних емоцій.

Безперечно, саме у дошкільні роки життя дитини казки є неодмінною складовою її світу і чудовим інструментом психотерапії. Педагогам, психологам і батькам варто пам’ятати, що від виявлення проблем дитини і вчасно наданої допомоги залежить її подальший розвиток. І тут саме казко терапія  якнайкраще допоможе скоригувати поведінку дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити правильні цінності та розкрити творчий потенціал.

 

Зміст роботи

Термін виконання

І

Теоретичний етап

1.1

Вивчення методичної літератури з даної проблеми:

·        Базовий компонент дошкільної освіти / науковий керівник А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, проф,д-р пед. наук ; авт. кол.: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л. [та ін.]. – К. : Видавництво, 2012. – 26 с.

·         Деркач О. Педагогіка творчості: Арт-терапія на допомогу вчителю, вихователю, практичному психологу. –Вінниця: ВДПУ, 2006. – 60 с.

·        Деркач О. Педагогіка творчості: Казкотерапія на допомогу вчителю, вихователю, практичному психологу. – Вінниця: ВДПУ, 2008. – 48 с.

·        Дубинська О. Казкотерапія як засіб розвитку творчих здібностей дошкільників / О. Дубинська // Психолог дошкілля. – 2014. – №10.– С. 12-13.

·        Л.Л. Шаліма: Казкотерапія як засіб розвитку дошкільнят/ для всі вікових груп.

 Вивчення статей в журналах:

·         «Вихователь ДНЗ»,

·         «Дошкільне виховання»,

·         «Дитина в дитячому садку».

 

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

ІІ

Практичний етап

2.1

1.     «Історія виникнення   казко терапії»

2.     «Здоров'ятворча технологія – казко терапія»

Вересень

2.2

1.     «Етапи розвитку казко терапії та форми роботи з казкою»

2.     «Казка як метод розвитку взаємовідношень»

Жовтень

2.3

1.     «Казкова допомога педагогам та батькам»

2.     «Поради щодо проведення заняття з казкотерапії»

Листопад

2.4

1.     «Значення казок у житті людини»

2.     «Витоки казкотерапії або коли народилася казка?»

Грудень

2.5

1.     «Розвиток мови: казкотерапія для дошкільнят»

2.     «Казки до занять з казкотерапії» (додаток 1)

Січень

2.6

1.     «Казкотерапія»

2.     «Терапевтичні казки для дітей»  (додаток 2)

Лютий

2.7

1.     «Створюємо казку разом з дитиною»

2.      «Використання казко терапії в екологічному вихованні дошкільників»

3.     «Особливості використання казко терапії у роботі з дошкільниками»

Березень

2.8

1.     «Казкотерапія як метод психокорекції в роботі з дітьми дошкільного віку»

2.     «Конспекти занять з казко терапії» (додаток 3)

3.     «Робота з казкою вдома»

Квітень

2.9

1.     Семінар - практикум «Казкотерапія для всіх,

для дорослих та малюків»

2.     «Казкотерапія для малят»

Травень

 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий