Тема: «Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми дошкільного віку»
Мета: підвищення теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя щодо впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти казкотерапії.
Завдання:
· Розвиток мови за допомогою переказів, оповідань від третьої особи, спільного розповідання і розповідання по колу, а також твори власних казок.
· Виявлення творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку.
· Зниження рівня агресивності і тривожності.
· Розвиток комунікативних здібностей.
· Навчання подолання страхів і труднощів.
· Розвиток здатності до грамотного вираження емоцій.
· Створення стійкого зв`язку між дитиною, батьком і педагогом.
· Створення умов для впровадження казкотерапі в закладі дошкільної освіти.
Актуальність:
Кожна казка – це ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже, і їхніх дій щодо розв’язання певних завдань. Казкові проблеми та способи їх вирішення, що подаються, хай навіть і гіперболізовано, сприяють вихованню певних рис характеру, підготовці дитини до сприймання світу. Занурюючись у казковий світ, дитина зазирає у глибини своєї душі, вчиться оволодівати цим підсвідомим простором. Повернувшись із казкової подорожі до реального світу, вона почувається впевненіше, починає усвідомлювати власну спроможність упоратися з очікуваними труднощами.
Для дітей дошкільного віку характерним є емоційно-чуттєве сприйняття світу, а важлива для дитини інформація краще засвоюється через яскраві образи. Саме тому, такий метод психотерапії як казкотерапія вважають найбільш вдалим та ефективним під час роботи із емоційними та поведінковими порушеннями у дітей. Саме психотерапевтичні казки дають змогу дитині побороти власні страхи, тривожність, виправити негативні риси характеру. А ще вони допомагають дітям засвоювати загальноприйняті морально-етичні норми і вчити соціально прийнятним способам виявлення власних емоцій.
Безперечно, саме у дошкільні роки життя дитини казки є неодмінною складовою її світу і чудовим інструментом психотерапії. Педагогам,
психологам і батькам варто пам’ятати, що від виявлення проблем дитини і вчасно наданої допомоги залежить її подальший розвиток. І тут саме казко терапія якнайкраще допоможе скоригувати поведінку дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити правильні цінності та розкрити творчий потенціал.
План самоосвіти вихователя
Болтнєвої Юлії
Віталіївни
на 2021- 2022 навчальний
рік
Тема: «Казкотерапія – сучасний метод роботи з дітьми
старшого дошкільного віку»
Мета: підвищення
теоретичного рівня, фахової майстерності та компетентності вихователя
щодо впровадження в практику роботи закладу дошкільної освіти казкотерапії.
Завдання:
·
Розвиток мови
за допомогою переказів, оповідань від третьої особи, спільного розповідання і
розповідання по колу, а також твори власних казок.
·
Виявлення
творчих здібностей дитини, сприяння в їх розвитку.
·
Зниження рівня
агресивності і тривожності.
·
Розвиток
комунікативних здібностей.
·
Навчання
подолання страхів і труднощів.
·
Розвиток здатності
до грамотного вираження емоцій.
·
Створення
стійкого зв`язку між дитиною, батьком і педагогом.
·
Створення умов для впровадження казкотерапі в закладі дошкільної освіти.
Актуальність:
Кожна казка – це
ланцюжок пригод, незвичайних ситуацій, що виникають у житті персонажів, а отже,
і їхніх дій щодо розв’язання певних завдань. Казкові проблеми та способи їх
вирішення, що подаються, хай навіть і гіперболізовано, сприяють вихованню
певних рис характеру, підготовці дитини до сприймання світу. Занурюючись у
казковий світ, дитина зазирає у глибини своєї душі, вчиться оволодівати цим
підсвідомим простором. Повернувшись із казкової подорожі до реального світу,
вона почувається впевненіше, починає усвідомлювати власну спроможність
упоратися з очікуваними труднощами.
Для дітей
дошкільного віку характерним є емоційно-чуттєве сприйняття світу, а важлива для
дитини інформація краще засвоюється через яскраві образи. Саме тому, такий
метод психотерапії як казкотерапія вважають найбільш вдалим та ефективним під час
роботи із емоційними та поведінковими порушеннями у дітей. Саме
психотерапевтичні казки дають змогу дитині побороти власні страхи, тривожність,
виправити негативні риси характеру. А ще вони допомагають дітям засвоювати
загальноприйняті морально-етичні норми і вчити соціально прийнятним способам
виявлення власних емоцій.
Безперечно, саме
у дошкільні роки життя дитини казки є неодмінною складовою її світу і чудовим
інструментом психотерапії. Педагогам, психологам і батькам варто пам’ятати, що
від виявлення проблем дитини і вчасно наданої допомоги залежить її подальший
розвиток. І тут саме казко терапія якнайкраще допоможе скоригувати поведінку
дитини, пояснити їй основні закони світу, прищепити правильні цінності та
розкрити творчий потенціал.
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
І |
Теоретичний етап |
|
1.1 |
Вивчення методичної літератури з даної
проблеми: ·
Базовий компонент
дошкільної освіти / науковий керівник А. М. Богуш, дійсний член НАПН України,
проф,д-р пед. наук ; авт. кол.: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л.
[та ін.]. – К. : Видавництво, 2012. – 26 с. ·
Деркач О. Педагогіка творчості: Арт-терапія
на допомогу вчителю, вихователю, практичному психологу. –Вінниця: ВДПУ, 2006.
– 60 с. ·
Деркач О.
Педагогіка творчості: Казкотерапія на допомогу вчителю, вихователю,
практичному психологу. – Вінниця: ВДПУ, 2008. – 48 с. ·
Дубинська О.
Казкотерапія як засіб розвитку творчих здібностей дошкільників / О. Дубинська
// Психолог дошкілля. – 2014. – №10.– С. 12-13. ·
Л.Л. Шаліма:
Казкотерапія як засіб розвитку дошкільнят/ для всі вікових груп. Вивчення статей в журналах: ·
«Вихователь ДНЗ», ·
«Дошкільне виховання», ·
«Дитина в дитячому садку». |
Протягом року Протягом року |
ІІ |
Практичний етап |
|
2.1 |
1. «Історія виникнення казко терапії» 2. «Здоров'ятворча технологія – казко терапія» |
Вересень |
2.2 |
1. «Етапи розвитку казко терапії та форми роботи з казкою» 2. «Казка як метод розвитку взаємовідношень» |
Жовтень |
2.3 |
1. «Казкова допомога педагогам та батькам» 2. «Поради щодо проведення заняття з казкотерапії» |
Листопад |
2.4 |
1. «Значення казок у житті людини» 2. «Витоки казкотерапії або коли народилася казка?» |
Грудень |
2.5 |
1. «Розвиток мови: казкотерапія для дошкільнят» 2. «Казки до занять з казкотерапії» (додаток 1) |
Січень |
2.6 |
1. «Казкотерапія» 2. «Терапевтичні казки для дітей»
(додаток 2) |
Лютий |
2.7 |
1. «Створюємо казку разом з дитиною» 2. «Використання казко терапії в
екологічному вихованні дошкільників» 3. «Особливості використання казко терапії у роботі з дошкільниками» |
Березень |
2.8 |
1.
«Казкотерапія як метод психокорекції в роботі з дітьми дошкільного
віку» 2.
«Конспекти занять з казко терапії» (додаток 3) 3.
«Робота з казкою вдома» |
Квітень |
2.9 |
1. Семінар - практикум «Казкотерапія для всіх, для дорослих та малюків» 2. «Казкотерапія для малят» |
Травень |
Комментариев нет:
Отправить комментарий